تالار گفتمان سایت ساز رزبلاگ

تالار گفتمان سایت ساز رزبلاگ

Q:

متا تگ جدید رزبلاگ

در تاریخ 94/1/31 برای سایت تاریخ ساعت انتشار پست و اخرین ادیت پست ایجاد کرده است

سرعت ایندکس با ایجاد این متا به حداقل ترین زمان خود خواهد بود

کد:

<meta name="date" content="">

<meta name="last-modified" content="">

<meta http-equiv="last-modified" content="">

متای اول زمان ساعت ایجاد پست هست

متای دوم و سوم اگر پست ادیت شد تاریخ جدید به ربات گفته میشه که مجدد کراول کنه

همانطور

میدانید اکثر سیستم ها کاربران پستهای قدیمی خودشون ادیت میکنند فقط ضرر

میکنند چون به ربات گفته نمیشه طی صحیت هر 3 متا برای سرعت ایندکس و پستهای

حرفه ای کاربران ایجاد شده

مدنظر داشته باشیدیک هفته زمان برده تا این متا ها ایجاد گردد طی 24 ساعت شاید مشکل داشته باشه تا موانع ایرادها رفع گردد

با

تشکر از دوستان که دقت کردند تگ http-equiv که برای فراخوان مرورگر هست که

اگر کش گرفته باشه اخرین مدیفایلد بگیره داخل کد نویسی html5 پشتیبانی

نمیشه پس قالبهایی که html5 هستند استفاده نکنند

یعنی اینو فراخوان نکنید کلا هم احتیاج نیست چون قالب و نوشته رزبلاگ کش نداره و کش فقط داخل رزآپ فعال هست

کد:
<meta http-equiv="last-modified" content="">

بجاش اوپن گراف استفاده کنید بدین شکل ومرورگرها پشتیبانی میکنند

کد:
<meta property="og:updated_time" content="" />

در صورت نسخه کامل متا تگ های سئو رزبلاگ کامل می خواهید در این تایپیک مراجعه کنید

متا تگهای جدید سئو و بهینه سازی رزبلاگ

موفق باشید

نکات آموزشی سایت نویسی و سئو
پاسخ ها

واقعا ! ؟ یعنی اگه مطالب قدیمی رو ویرایش کنیم تغییری در ایندکس ایجاد نمیشه ؟

من یه مقاله خیلی معروف در اینترنت رو میزارم که ممنون میشم در جواب این مقاله چیزی بگید .

..............................................................

سلام و درود و عرض ادبی صمیمانه به تمامی کاربران , دوستان , دشمنان , و همه افرادی که گاها با این علامت سوال در مغز خود روبرو میشوند که چه چیزهایی در مدیریت سئو و بهینه سازی مطالب و مقالات آنها ابهام دارد . اغلب ما زمانی که دچار ابهامات میشویم جمله معروفی را میگوییم : به جهنم . خب این یک واکنش طبیعی است برای زمانی که یک وبمستر برای پاسخ سوالات خود درباره سئو , جستجو کرده و با جوابهای متناقضی مواجه میشود . مواردی را که گفته بودند خوب است را اجرا میکند و ناگهان از نتایج بد آن , شوکه میشود . کار از کار گذشته و وبسایت , مقاله , مطلب و آن مورد خاص , در نتایج جستجو سقوط کرده است .

مدتی پیش , ما نیز به پیروی از اینگونه راهکارها در مجموعه شخصی خود , اقدام به ویرایش مقالاتی کردیم که تا آن زمان در صدر نتایج جستجو قرار داشت و دارای تمام فاکتورهای لازم ( تازگی , اختصاصی بودن , رعایت تمام موارد مربوط به بهینه سازی ) بود . اما در کمال شگفتی مشاهده کردیم که نه تنها همه موارد ویرایش شده , بلکه کل مجموعه در مدت زمانی کمتر از ۳۰ روز , دچار چنان رکود و سقوطی شد که علاوه بر خسارت های مالی , در نوع خود ابهام برانگیز بود . با کمی جستجو متوجه شدیم که این ابهام برای بسیاری از همکاران نیز رخ داده و همگی مجموعا سرگردان برای پیدا کردن پاسخ این سوال میگردند که بهینه سازی یا نابودی ؟

با این انگیزه , تصمیم گرفتم به سراغ شخصی بروم که به نظرم در این زمینه , Number1 به شمار میرفت . شاید هم اکنون در ذهن بگویید که اوه , باز هم سوال و جوابی از یک سئو کار . خیر چنین نیست . ما با ایمان به اینکه موضوع سئو , موضوعی بسیار پیچیده است , به سراغ مسئول و مدیر بخش ضد اسپم گوگل , آقای مت کاتز رفتیم تا از ایشان در ارتباط با یکی از موارد ابهام آمیز در سئو بپرسیم و پاسخ آن را یک بار برای همیشه , دریافت کنیم . این ابهام و این سوال در سئو این بود : بهینه سازی یا نابودی ؟ آیا ویرایش و دستکاری مطالب قدیمی و منتشر شده , باعث سقوط آن مطلب در نتایج میشود و یا موضوع چیز دیگریست ؟

مت کاتز

مت کاتز , در ابتدا از الگوریتم های کمپانی صحبت میکند و مخصوصا الگوریتم هایی مانند Hummingbird algorithm ( مرغ مگس خوار ) و Panda Algorithm که نسخه سوم آن نیز معرفی شده است و در ادامه میگوید : مطالب لگد مال شده برای براوزرها ارزشی ندارند , حتی اگر آن مطلب , بسیار غنی باشد ( Content for browsers downtrodden have value , even if it is , is very rich ) . در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا منظور از موارد لگد مال شده , مطالب ویرایش شده است , مت کاتز میگوید : بله , مواردی که از دید روبات عبور کرده , تایید شده , رتبه دریافت کرده و سپس مورد هدف قرار گرفته است ( Yes , when the robot vision passed , approved , and then get out of the targeted ) .

این پاسخ تا حدی واضح بود که بتوانم سوال بعدی خود را درباره علت این موضوع مطرح نمایم . پرسش اینگونه مطرح شد : چرا چنین میشود؟ آیا تکمیل کردن و یا غنی تر کردن یک مورد و اضافه کردن موارد تازه تر و یا حذف موارد بدتر , از یک مورد انتشار یافته و قدیمی , از دید الگوریتمهای خشن , کار خلافی محسوب میشود؟ آقای کاتز چنین پاسخ میدهد :

اگر موردی بعد از حداکثر ۲۵ روز در موتورهای جستجوگر , جایگاه خود را پیدا نکرد , بهتر است به کلی حذف شده و ویرایش نشود , چرا که این کار از دید پاندا ۳ , نوعی تلاش مجدد در جهت اخاذی از خود میداند . اما در رابطه با اضافه کردن مورد تازه تر , باید بگویم که روبات ها در بسیاری از موارد , به وبسایت ها و مطالب آنان ( به خصوص وبسایتهایی با سابقه خوب در موتورهای جستجو ) , در ارزش گذاری , ممکن است ارفاق هایی را بدهند ( بر اساس تعداد دیگر نوشته های مشابه از جانب رقبا ) که برای افراد کافی به نظر نیاید . لذا این افراد با هدف بهبود جایگاه , اقدام به دستکاری میکنند . این دستکاری , مورد هدف را در معرض قضاوت مجدد ربات قرار داده و اینبار بسیار جدی تر و بی رحمانه تر . و در نتیجه توصیه میشود که جایگاه اولیه مطلب در نتایج , پذیرفته و مطالب قدیمی که ایندکس نشده اند , به جای ادیت شدن , به کل حذف گردند .

If the item after 25 days in search engines , did not find its place , it is completely deleted and can not be edited . This is the view of the Panda 3 , a second attempt to extort money from its own

من تا حد زیادی , پاسخ این ابهام را برای همیشه دریافت کرده بودم . تصمیم گرفتیم این گفتگوی کوتاه اما بسیار مهم را منتشر نماییم تا شاید یکی از بزرگترین ابهامات سئوی مطالب قدیمی را با همین گفتگوی کوتاه از زبان مردی که اسپم نویس های اینترنت از او متنفرند و آنان که تمیز کار میکنند , او را دوست دارند , پاسخ داده باشیم . امید که این موضوع , برای هیچ وبمستر ایرانی , باعث سقوط مطالب نشده و همه دوستان , همکاران و فعالین این حوزه , دوست , یار و پشتیبان هم باشند . با تشکر ویژه از خانم مهندس نگین فرمانی که زحمت ترجمه همزمان این گفتگو را کشیدند و دکتر شیدا حسنی که محبت کردند و هزینه های این گفتگو را پرداخت نمودند .

ممنون این متاتگ ها بصورت اتومات به قالب ها منتقل میشه یا باید دستی قرار بدیم؟

نقل قول از zahra111

واقعا ! ؟ یعنی اگه مطالب قدیمی رو ویرایش کنیم تغییری در ایندکس ایجاد نمیشه ؟

من یه مقاله خیلی معروف در اینترنت رو میزارم که ممنون میشم در جواب این مقاله چیزی بگید .

..............................................................

پاسخ

اگر شما یک پست برای جایگاه بهتر ویرایش کنید این همونی که مت کاتس توی اون پاسخ داده

یعنی یک پست شما از دید ربات موتور هنگام کراول کم ارزش دیده ومی خواهید با ویرایش ان پست جایگاه بهتری کسب نمایید

این کاملا غلط هست و احمغانه هست که چرا آن پست ایجاد شود تا ویرایش شود

همانطور می دونید هر پست چه مقدار مصرف رم و سی پی یو و منابع شما رو مصرف میکنه

این تگها کاملا حرفه ای واستاندارد ایجاد شده

بر فرض یک وب سایت اهنگ دارید و ایندکس صفحه اول گوگل هست و لینک دانلود اکسپایر بشه احمقانه هست یک پست جدید زده بشه چون همون عنوان داپلیکت میشه یعنی تکراری و یک پست نو ایندکس کنی و پست دوم زده بشه و احمقانه هست

چون کاربر از گوگل میاد صفحه پست و لینک دانلود کلیک میکنه و می بینه لینک دانلود خراب هست و میره وب سایت دیگر باز میکنه و این برگشت کاربر از وب سایت شما از موتور جستجو یک نمره منفی برای آن صفحه پست هست

و شما با ویرایش ان پست و تغییر لینک به راحتی و با متا ها به کاربر و گوگل نشون میده شما می توی بر کلیه محتوا خودت مدیریت کنی

که نمره مثبت برای دامنه هست

شاید ارزش دامنه شما زیر صفر هست

ارزش دامنه حرف اول در موتور جستجو می زنه وقتی دامنه ارزش خودش از دست داده باشه با 1000 ویرایش پست نمی تونی ارزش از دست داده رو به دست بیاری

البته هیچ کاری نشد نداره

در موردمتا ها ایجاد کنید سیستم نسبت به نقشه تاریخ و زمان جدید هم به مرورگر و هم به رباتها نمایش میده

متا ها ایجاد کنید و سپس برید سورس وبتون نگاه کنید

کد:

این تگ یعنی مطالب اگر ویراش هم بشن باعث میشه خزنده های موتور های جستجو اون رو مجدد بررسی کنند و ایندکس بروز بشه

نگران نباشید

در پناه حق

ممنون

پست های مرتبط

با این ابزار ها وبلاگ نویسی را شروع کنید

  • sparta2
  • جمعه 08 فروردین 1404 - 14:49

نداشتن ورودی گوگل

  • e-b
  • جمعه 08 فروردین 1404 - 14:38

آموزش فرستادن یک پست صحیح (بسیار مهم در هشت نکته)

  • maxsv
  • جمعه 08 فروردین 1404 - 14:32

سئو seo چیست؟

  • funpic
  • سه شنبه 09 شهریور 1400 - 14:05

دانلود و آموزش کامل استفاده از نسخه پرو Font Awesome

یک استراتژی SEO که شاید رقبای شما میل ندارند شما بدانید

  • sibmarket
  • چهارشنبه 11 دی 1398 - 22:03

آموزش قرار دادن favicon برای سایت تان

  • roj
  • جمعه 29 آذر 1398 - 21:20

ویژگی های رنگ آبی در طراحی سایت

  • yagubi
  • یکشنبه 07 مهر 1398 - 9:22

چند نکته درباره افزایش بازدید سایت بر اساس سئو

  • fns4565
  • شنبه 12 مرداد 1398 - 18:16

سایت خود را با استفاده از Gtmetrix بهینه کنید! (آموزش اختصاصی)

  • Jakob
  • یکشنبه 19 خرداد 1398 - 22:53

معرفی سایت های دزد محتوا به گوگل

  • xnet
  • یکشنبه 03 دی 1396 - 15:07

فرق بین عنوان سئو و توضیحات سئو چیست؟

  • sattar
  • شنبه 04 آذر 1396 - 10:43

█| سئو 100% رایگــــان

  • king98
  • سه شنبه 23 آبان 1396 - 17:24

پیشنهاد دهنده ی کلمات کلیدی

  • pjok
  • جمعه 23 تیر 1396 - 0:47

افزایش رنک و دایرکتوری ها

  • Jakob
  • چهارشنبه 21 تیر 1396 - 0:00

چرا لینک های NoFollow در دنیای سئو ، بی ارزش حساب میشوند ؟

نکات سئو سایت در سال 2016

  • fns4565
  • چهارشنبه 05 آبان 1395 - 18:08

آب موتور جستوجوی یاندکس در جوب ایران !

  • 98love
  • دوشنبه 11 آبان 1394 - 17:36

سوال: تغییر آدرس مطالب در نتایج گوگل

  • tikna
  • شنبه 24 مرداد 1394 - 21:11

سوال در مورد کد ویدیو آپارات و میهن ویدیو

  • tikna
  • پنجشنبه 08 مرداد 1394 - 23:58