
تا کنون هیچ کدام از موتورهای جستجو نتایجشان را با یک روش
قالب بندی باز ارائه نکرده اند. وب سایتها اکنون قدرت جستجوی هر دو این
موتورهای جستجوی قدرتمند را در دسترس دارند . استفاده از مجموع نتایج این
موتورها در یک وب سایت می تواند نتایج قوی یک جستجو از هردو شرکت را ثمر
بخشد درحالی که جداگانه هم امکانپذیر است .یک استراتژی SEO از رقبای شما
که شاید زیاد دوست ندارند شما بدانید اینترنت واقعا همه اجتماع و تمام
رسوم و عادات و ارتباطات هر حرفه و شخصی را دگرگون کرده است. همانطور که
می دانیم ابداعاتی از قبیل موتورهای جستجو، شبکه های کامپیوتری ، وب ،
ایمیل و وبلاگ همه صنایع و تجارتها را دگرگون کرده است . موتورهای جستجو
بخش بزرگی از زندگی روزانه ما شده اند و بازاریابی و تجارت و تکنولوژی کل
دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده اند. یک نگاه به آینده بکنید: اگر
نتایج موتور جستجو بتواند بدون هیچگونه واسطه ای در هر وب سایتی وجود
داشته باشد؟ آیا می دانید که صفحات نتیجه موتورجستجوی MSN را مستقیما در
هر وب سایت ، وبلاگ یا فروم با استفاده از جدیدترین ابداع اینترنت RSS or
Really Simple Syndication ))می توانید قرار دهید؟ RSS برای توزیع
محتویات وب استفاده می شود و بر اساس XML طراحی شده است . از فواید
تکنولوژی RSS قادرساختن وب سایتها برای اضافه کردن محتویاتی است که مرتب
تغییر می کنند یا با مولد تغدیه RSS بروز می شوند. به عنوان مثال موتور
جستجوی MSN (نسخه beta ) یک مولد تغذیه است و آنها برای هر وب سایت یک
رابط مستقیم به صفحات نتیجه موتور جستجوی خود برقرار می کنند.در حال حاضر
وب سایتها می توانند نتایج حاصل از موتور جستجوی زنده MSN را دقیقا
همانطور که درسایت MSN.COM نشان داده می شود مستقیما در صفحات شخصی خود
نمایش دهند. یک سخنگوی MSN می گوید که تکنولوژی RSS آنها هنوز در حال
توسعه می باشد و هنوز در حال آزمایشات و تغییرات فراوان می باشد. همچنین
اخبار Yahoo جدیدا یک ابزار ارائه کرده است که با یک تکنیک مشابه به
کاربران اجازه دسترسی به بانک اطلاعاتی اخبار یاهو را با استفاده از RSS
می دهد. اگرچه کاربران درحال حاضر جستجو توسط RSS را فقط در بخش اخبار
موتور جستجوی بزرگ یاهو می توانند انجام دهند ، ولی مطمئنا شروع بسیار
خوبی است. تا کنون هیچ کدام از موتورهای جستجو نتایجشان را با یک روش قالب
بندی باز ارائه نکرده اند. وب سایتها اکنون قدرت جستجوی هر دو این
موتورهای جستجوی قدرتمند را در دسترس دارند . استفاده از مجموع نتایج این
موتورها در یک وب سایت می تواند نتایج قوی یک جستجو از هردو شرکت را ثمر
بخشد درحالی که جداگانه هم امکانپذیر است . چگونه یک وب سایت می تواند به
این اطلاعات دسترسی پیدا کند؟ واقعا کار پیچیده ای نیست . برای مثال اگر
شما می خواهید یک RSS برای اصطلاح Big Screen TV تولید کنید باید
&format=rss را به آخر URL در درخواست موتور جستجوی MSN اضافه کنید ،
بنابراین URL به شکل زیر خواهد بود: Big Screen TV - Bing
خوب حالا یک نگاهی به اخبار یاهو بندازیم . این سیستم کمی پیچیده تر از
روش MSN است ولی تقریبا به همان روش است . برای اضافه کردن یک RSS با
کلمه کلیدی Big Screen TV, باید کد زیر را در انتهای URL جستجوی اخبار
یاهو قرار دهید: rss?p=Big+Screen+TV&ei=UTF-۸&fl=۰&x=wrt
بعد از قرار دادن این پارامترها در صفحه مرورگر خود ، MSN و Yahoo بصورت
اتومات اطلاعاتRSS را برای سایت استفاده شده تولید خواهند کرد . اگر وب
سایت شامل این کدها باشد در داخل RSS reader وب سایت قرار خواهد گرفت .
اگر شما تا بحال RSS reader نداشته اید و می خواهید آن را بصورت رایگان
استفاده کنید بعضی از RSS reader ها شامل NetNewsWire, Radio Userland و
AmphetaDesk می باشند. شرکتها غالبا از بازاریابی از طریق موتورهای جستجو
برای توسعه و پیشرفت سایتشان در اینترنت استفاده می کنند. خیلی جالب
خواهد بود که بفهمیم چگونه شرکتهای ارائه دهنده خدمات بازاریابی توسط
موتورهای جستجو از این ابداع جدید برای توسعه بازاریابی آنلاین و تبلیغات
استفاده خواهند کرد؟ آیا این تکنولوژی RSS یکی از رسانه های جدید MSN
برای تبلیغات بوسیله pay-per- click (پرداخت برای هر کلیک ) خواهد بود؟
زیرکی و فراست بازار در استفاده از RSS براحتی می تواند رسانه تبلیغاتی
محبوب گوگل را نیز شکست دهد. MSN ، Google و Yahoo کمربندهای خود را محکم
بسته اند تا در این رقابت خصمانه پیروز شوند. خوب با همه اینها ، اهمیت
این توضیحات برای شما چیست ؟ محتویات تبلیغاتی ایجاد شده توسط RSS همیشه
بروز بوده و در نتیجه وب سایت شما هم همیشه بروز خواهد بود. موتورهای
جستجو عاشق محتویات تازه و بروز هستند و وب سایت با محتویات بروز شده را
خیلی سریعتر تشخیص می دهند. از قدرت این اختراع جدید قبل از اینکه توسط
رقبایتان له شوید استفاده کنید و سود ببرید.
منبع : ايران فروم